Smarowanie mechanizmów prowadzących - skrzynia biegów
Zwiń
X
-
Smarowanie mechanizmów prowadzących - skrzynia biegów
Moja dźwignia skrzyni biegów pracuje coraz ciężej. Zmina biegów musi odbywać się z większą siłą niż kiedyś. Opornie wchodzą poszczególne biegi, a wrażenie jest takie jakby po drodze sworznie itp były niedosmarowane. W które miejsca można zaaplikować smar, czy potrzebne jest włażenie pod auto żeby to zrobić i czy to dobrze kombinuje przyczynowo-skutkowo?WORK: Mondeo Titanium
FUN: TypeR ver.IV
-
-
DirkDiggler, po pierwsze podnieś mieszek od gałki zmiany biegów i nasmaruj pracujące tam elementy. Na ile Ci się uda nasmaruj widoczne końce cięgieł zmiany biegów, coby łatwiej się przesuwały w pancerzach. Po drugie pod maską nasmaruj powierzchnie współpracujące wybieraka skrzyni biegów, takie "sanki". Pod samochód nie trzeba się kłaść bo tam nic nie ma do roboty.
Jeśli nigdy niczego z ww nie smarowałeś to różnica będzie zauważalna. Ja to stosuję co jakiś czas, więc jest stale prawie tak samo, tzn. włączanie biegów jednym palcem (oprócz wstecznego oczywiście :wink: )
Nie stosuj WD 40 ani silikonów bo to na krótką metę. Wygodny jest biały smar w aerozolu, a pod maską powinien być wodoodporny, ale nie twardniejący zimą.Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez axpolWitam
A możesz podać nazwy tych środkówPzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI
Komentarz
-
Komentarz